تخفیف 50 درصد برای همه محصولات!

کد تخفیف: BFriday

یه تنفس عمیق و بعد همه چیز رو راجع بهش بخون

راحیل دست پیمان

راحیل دست پیمان

پر امید وانگیزه ادامه بده. موفق میشی. من بهت قول میدم.

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی telegram

طراحی سایتت رو به‌راحتی با قالبهای آماده شروع کن

فروشگاه اینترنتی

آموزش رایگان سئو داخلی | 9 تکنیک سئوی داخلی

راهنمای بهینه سازی موتور جستجو 2020

این راهنما لیستی از کارهایی که برای تأکید بر سیگنال های مهمی که توسط موتورهای جستجو گردآوری می شوند را توصیف می کند، به عبارت دیگر قصد داریم یک راهنمای کامل درباره سئو داخلی داشته باشیم، البته در این آموزش رایگان سئو باید بدانید که تمرین کردن کمک می‌کند و نه صرفا خواندن این مقاله و از خلاقیت تان استفاده کنید، اگر ما درباره بک لینک صحبت می‌کنیم لطفا تحقیق کنید تمرین کنید و اجرا کنید.

پیشنهاد ما این است که هرگز برای رتبه بندی بهتر در موتور جستجو، پول خرج نکنید، هیچگاه سعی نکنید کاربران یا موتورهای جستجو را فریب دهید. در دراز مدت تلاش های شما و دانستن زمان مناسب استفاده از قوانین طلایی سئو، باعث می شود تا رتبه خوبی پیدا کنید. در ادامه این مقاله در وبسایت المنتور فارسی بیشتر صحبت می‌کنیم. همراه باشید.

SEO چگونه کار می کند؟

اولین و مهمترین قانون در بهینه سازی موتورهای جستجو مخصوصا بخش سئوی داخلی، ارزشمندسازی صفحه تان است اما این کار به احساس و فکر شما باز می گردد. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید، باید سیگنال های واضحی ارائه دهید تا موتورهای جستجو متوجه شوند که صفحات شما بهتر از سایر رقبا هستند.

استراتژی ها، تاکتیک ها و بهترین شیوه هایی به منظور چگونگی دستیابی به این هدف در دسترس هستند، اما مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از بهینه سازی مطالب خود و کنترل ساده و عالی هر آنچه که در اختیار دارید، اطمینان حاصل کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو مهمترین صفحات مرتبط را رتبه بندی می کنند. این بدان معناست که برای انجام یک جستجوی کامل، ابتدا مجموعه ای از صفحات مربوطه را انتخاب می کنند و سپس با توجه به درجه اهمیت و معروفیت، آن ها را در صفحات نتیجه نمایش می دهند.

مراتب از سئو داخلی

سئوی درون صفحه ای یا سئو داخلی به معنای ایجاد یا تقویت سیگنال های مربوط به یک صفحه وب، با توجه به جستجوی کاربران است. با تجربه ای که در بهینه سازی و ارتقاء وب سایت ها داشتیم، توانستیم چند قانون مهم را استنتاج کنیم و این قوانین به ما کمک کرد تا فرایند کار خود را اولویت بندی کنیم و نتایج را بهبود بخشیم. امیدواریم این قوانین به شما هم کمک کنند.

۱ – تحقیق درباره کلید واژه

بخش عظیمی از موارد سئو داخلی و آموزش های آن مربوط به کلید واژه یا کلمه کلیدی است. قبل از نوشتن هر بخشی از مطالب (از جمله عنوان، توضیحات، نام تصاویر و غیره)، باید بدانید که می خواهید چه مشکلی را حل کنید، یعنی- افراد واقعاً به دنبال چه هستند و کدام عبارات بیشترین حجم جستجو را تشکیل می دهند. همچنین باید بین کلمات کلیدی جستجو شده و کلماتی که سرچ کمتری دارند، تعادل کاملی برقرار کنید.

شما می توانید این تحقیقات را با استفاده از ابزارهای زیادی انجام دهید، اما معروف ترین آن ها که توسط موتورجستجو گوگل پیشنهاد شده اند، سرچ, Analytics,  Webmaster Tools, AdWords است.

هنگام تجزیه و تحلیل- با جستجوی کلمات کلیدی مهم شروع کنید و به عنوان، توضیحات، آدرس های اینترنتی و عناوین آن ها توجه کنید و سپس مطمئن شوید که نمونه های بهتری ایجاد می کنید. داشتن URL ها، عناوین و توضیحات فوق العاده از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این ها مواردی هستند که باعث می شوند تا صفحه شما در بخش نتایج موتور جستجو نمایان شود.

قانون 1

یک صفحه اینترنتی باید متناسب و فقط شامل کلمات کلیدی هم خانواده باشد.

یک کلمه فوق کلیدی (کلمه کلیدی کانونی)

صفحه شما باید حول یک کلمه کلیدی (بیایید آن را کلمه کلیدی کانونی یا کلمه کلیدی اصلی بنامیم) و کلمات کلیدی متصل (تغییرات، مترادف ها و غیره) که به یکدیگر مربوط هستند، بهینه سازی شود. این مورد بسیار در سئو داخلی سایت اهمیت دارد.

مقدار مناسب متن

این صفحه ای است که می خواهید با تمام جستجوهای موتور جستجو و در همان خانواده رتبه بندی کنید، از این رو باید مقدار متن مناسب باشد تا موضوع را به خوبی پوشش دهد.

یک خانواده کلمه کلیدی

برای جلوگیری از مقایسه بین صفحات مختلف، که به عنوان “خانواده کلمه کلیدی” نیز شناخته می شود، سیگنال های مرتبط فقط باید از کلمات هم خانواده کلمه کلیدی هدف باشند.

قانون 2

تنوع کلمات کلیدی (به جای فقط یک کلمه کلیدی کانونی) در موقعیت های مهم

استفاده از تنوع در کلمات کلیدی ریسک کمتری دارد (به دلیل مجازات های “بهینه سازی بیش از حد”). این کار به شما کمک می کند تا در حد ممکن از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. همچنین، خوب است بدانید که اصطلاحات بلند کارآمدتر از اصطلاحات کوتاه هستند (اگر در همه جا از آن ها استفاده کنیم، رتبه بندی کلمات کلیدی ساده تر خواهد شد)

با توجه به موارد فوق، اولویت بندی کلمات کلیدی (بر اساس حجم جستجوی تخمینی آن ها) بسیار حائز اهمیت است.

۲ – آدرس یا URL

آدرس URL باید تا حد امکان صفحه را توصیف کند. بدون بارگزاری صفحه در مرورگر، کاربران باید بتوانند متوجه شوند که آیا صفحه اینترنتی نیازهای آن ها را برآورده می کند یا خیر. پسوند آدرس URL  (قسمت آخر، بدون نام دامنه یا پوشه های مادر) باید کوتاه ترین توضیح درباره صفحه باشد. پیشوند آدرس URL (نام دامنه + پوشه های مادر) باید متن را بهبود بخشد.

سئوی داخلی

سعی کنید شرایط زیر را برآورده کنید:

  • طول URL را زیر 100 کاراکتر نگه دارید.
  • URL شامل کلمه فوق کلیدی باشد.
  • کلمات را با خط تیره (-)  (و نه با زیرخط  (_)) جدا کنید.
  • برای کاربر توصیفی و به یاد ماندنی باشد.
  • از به کار بردن پارامترهای پویا (sortBy ، sessionID ، Lat ، lng و غیره) پرهیز کنید.
  • از به کار بردن کلمات فاقد پتانسیل جستجو اجتناب کنید (اطلاعات، برچسب، بخشی از متن و غیره)
  • از به کار بردن کاراکترهای خاص خودداری کنید (به جز برای زبان هایی مانند روسی، چینی و غیره)
  • URL را به اشتراک بگذارید (همان محتوا باید بدون توجه به این که توسط چه کسی و در چه زمانی ایجاد شده است، اشتراک گذاری شود.)

به عنوان یک نتیجه گیری کلی، می توانیم قانون زیر را استنباط کنیم:

قانون 3

URL کوتاه ترین خلاصه یک صفحه اینترنتی است. هر چند در سئو داخلی اهمیت دارد ولی بیشتر جنبه تجربه کاربری دارد. در آموزش سئو مخصوصا در ایران کاربران زیادی درگیر انتخاب بین URL فارسی یا انگلیسی هستند.

کلمه کلیدی هدف

URL باید حاوی کلمه کلیدی ای باشد که مرتبط و نماینده تمام محتوای صفحه مورد نظر است. برای سرچ بهتر و تجربه کاربری خوب توصیه می شود که همیشه این قانون را رعایت کنید!

دادن دسترسی

آیا دوست دارید آدرس اینترنتی (URL) شما چگونه به نظر برسد؟ این آدرس باید واضح، خوانا و در دسترس کاربران باشد زیرا هرچه فهمیدن URL برای انسان راحت تر باشد، برای موتورهای جستجو نیز بهتر است. این یک واقعیت انکارناپذیر است!

طول صحیح

قوانین ثابتی وجود ندارد، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که یک URL کوتاه بهتر از یک URL طولانی است، زیرا دقیق تر و طبیعی تر به نظر می رسد و به راحتی در خاطر می ماند. کمتر در بهینه سازی داخلی و سئو داخلی یک وبسایتی این موارد رعایت می‌شود.

۳ – عنوان صفحه

برچسب عنوان شما در بالای مرورگر و به عنوان اصلی در موتور جست و جو نمایان می شود. وقتی شخصی URL را به اشتراک می گذارد، شبکه های اجتماعی نیز از آن به عنوان بخشی از پست آن صفحه استفاده می کنند. به این دلایل هم ارزش SEO بسیار بالا (این یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی است) و هم ارزش “کلیک پذیری” بالایی دارد. شما باید تعادل کاملی بین سئو عالی و دوستی عالی با کاربر ایجاد کنید.

نکات:

  • کلمات کلیدی باید به ابتدا نزدیکتر باشند.
  • طول عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر باشد.
  • باید منحصر به فرد باشد.
  • باید قانع کننده باشد.
  • در پایان از نام تجاری (فقط در صورتی که باعث افزایش کلیک شود) استفاده کنید.
  • از استفاده از کلمات بدون پتانسیل جستجو خودداری کنید.
  • از به کار بردن کاراکترهای خاص اجتناب کنید (به جز در زبان هایی مانند روسی، چینی و غیره)
  • URL را به اشتراک بگذارید (مهم نیست که چه کسی و در چه زمانی و از کجا محتوا را به اشتراک گذاشته است.)

با توجه به نکات فوق، قانون بعدی را به یاد بسپارید:

قانون 4

یک سری کلمات کلیدی مهم باید در عنوان درج شوند البته بناید زیاده روی صورت بگیرد. که می توانید در مکان های مختلف و در سراسر وب از جمله تب موجود در مرورگر وب خود مشاهده کنید. این ها عناصری هستند که برای نمایش در موتورهای جستجو و مشاهده بازدید کنندگان در مورد آنچه در صفحه یا در سایت وجود دارند، استفاده می شوند.

این عنوان باید مختصر، منعکس کننده محتوای صفحه، جذاب و برای کاربران به یاد ماندنی باشد.

۴ – عناوین (Headings)

معمولاً عنوان ها به صورت تگ های اچ تی ام ال، H1، H2،…،H6  پیاده سازی می شوند، اما در حقیقت امروزه موتورهای جستجو در تفسیر سی اس اس و جاوااسکریپت بهتر از گذشته عمل می کنند، بنابراین عناوین به واقع هر چیز قابل اجرا هستند.

این ها بخش های متنی تأکید شده (عناوین، زیرنویس ها و غیره) هستند که به بازدید کنندگان و موتورهای جستجوگر مهمترین نتایج را نشان می دهد.

موتورهای جستجو توجه زیادی به کلمات استفاده شده در عناوین دارند، به همین دلیل همیشه باید محتوا را به طور دقیق توصیف کنید.

تگ H1 بزرگترین عنوان است و باید در قسمت بالای صفحه ظاهر شود و اولین چیزی است که مردم هنگام مشاهده صفحه شما می بینند. از این رو باید “مترادف” برچسب عنوان تنظیم شود، از این رو باید شامل کلمه فوق کلیدی یا کلمه ای نزدیک به آن باشد. هیچ محدودیتی برای طول هدینگ ها وجود ندارد، اما نباید خیلی طولانی باشند و معمولاً در یک یا دو خط جای می گیرند.

نکات: عناوین باید به طور واضح موضوع صفحه ای که معرفی می کنند، را بیان کنند.

عناوین در سئوی محتوا

به یاد داشته باشید که عناوین صفحه بازتابی از مطالب شماست.

 

قانون 5

عنوان باید مفید و آموزنده، خاص و مرتبط باشد. سعی کنید فراتر از حد معمول فکر کنید و آن را منحصر به فرد کنید. یکی از مزیت های المنتور پرو در همین بخش است که شما می‌توانید در مکان دلخواه یک عنوان مناسب با طراحی مناسب پیاده سازی کنید. هر چند قوانین مهم هستند ولی باید در سایت بستر آن فراهم شود و میتوان با المنتور این بستر را به خوبی فراهم کرد.

۵ – توضیحات متا

توضیحات متا خلاصه ای از صفحه است و به عنوان بخشی از سئو داخلی و نتیجه جستجو و در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شود. این توضیحات کمک می کند تا افراد تصمیم بگیرند که روی سایت شما یا سایر سایت های بالاتر یا پایین تر کلیک کنند. نکته اصلی این است که تا زمان کسب رضایت کامل و نتیجه رضایت بخش به آزمون و خطا بپردازید.

سعی کنید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • طول متا 150-160 کاراکتر و ترجیحا بیشتر از 156 کاراکتر نباشد.
  • کلمه فوق کلیدی را در جایی نزدیکتر به ابتدای متا و با مقداری تغییر و مترادف سازی و به صورتی قابل درک برای کاربر به کار ببرید.
  • اطلاعات ارزشمند و قانع کننده ای را برای بازدید مردم از این صفحه به نمایش بگذارید.
  • باید در دامنه ای منحصر به فرد باشد.

همچنین توجه داشته باشید که گاهی اوقات ایده خوبی است که از نوشتن توضیحات متا خودداری کنید، اما این نکته نیاز به آزمون و خطا دارد. هنگامی که موتورهای جستجو توضیحی پیدا نمی کنند، خودشان به طور پیش فرض توضیحی پیدا کرده و از آن در بخش توضیحات استفاده می کنند. این امر گاهی اوقات بهتر است زیرا توضیحات تولید شده خودکار، از بخش هایی از متن استفاده می کند که حاوی کلمات جست و جو شده بوده و بنابراین برای کاربر، مرتبط و قانع کننده است. یادآوری این نکته مهم است که موتورهای جستجو از توضیحات متا به عنوان یک عامل در رتبه بندی SEO استفاده نمی کنند. این توضیحات صرفاً به عنوان انگیزه ای برای کاربران برای کلیک بر روی لینک شماست و بنابراین نیازی به استفاده زیاد از کلمات کلیدی نیست.

توصیف متا در این قانون خلاصه شده است:

قانون 6

توضیحات متا یک ویژگی HTML است که خلاصه یا توضیحی درباره محتوای صفحه ارائه می دهد و در صفحات نتیجه موتور جستجو  (SERP) برای نمایش پیش نمایشی از صفحه پیش رو به کار می رود. حتی اگر متا نقش مهمی در سئو نداشته باشد باز هم یک عامل مهم برای برقراری ارتباط با کاربر است. این توضیح باید برای بازدید کنندگان جذاب، آموزنده و جذاب باشد.

۶ – محتوا

می توان گفت که محتوا، سایت را پیش می برد. در حقیقت باید گفت که محتوا پادشاه صفحه است. این همان چیزی است که در نهایت افراد را به سمت وب سایت سوق می دهد، آن ها را راضی می کند و باعث می شود تا آن صفحه را به اشتراک بگذارند.

کاربر متنی را جستجو کرد، سپس لیستی از نتایج جستجو را مرور کرد، URL ها، عناوین و توضیحات متا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و سپس تصمیم گرفت تا به صفحه شما مراجعه کند. اینجاست که با محتوای اصلی روبرو می شود.

یک قانون مهم که باید مد نظر داشته باشید این است که یک کاربر 2 یا 3 ثانیه از زمان خویش را برای تصمیم گیری در مورد اینکه چیزی را که واقعا به دنبال آن بوده در این صفحه پیدا می کند یا خیر، صرف می کند. این یک بازه زمانی حساس است و برای سهولت در تصمیم گیری باید همه چیز در پیش چشم کاربر قرار گیرد.

عنوان نخستین چیزی است که کاربر می بیند. پاراگراف اول دومین چیزی است که کاربر می بیند و سپس بعد از آن کاربر تصمیم می گیرد که آیا این صفحه مناسب برطرف کردن نیازهای او است یا خیر. اگر کاربر به صفحه نتایج موتور جستجو  (“pogo-stick”) برگردد، رتبه شما صدمه می بیند. اما اگر بماند، نشان از شایستگی محتوای مورد نظر است.

هیچ قانون سختگیرانه ای در رابطه با نوشتن مطالب عالی وجود ندارد، اما در واقع محتوا باید عالی باشد. هرچند یک نکته را نیز باید به خاطر بسپارید. صفحه و محتوا باید به گونه ای طراحی شود که کاربر برای به دست آوردن ایده های اصلی نیازی به خواندن تک تک مطالب نداشته باشد. درعوض او فقط باید با مرور اجمالی صفحه، مهمترین نیازهای خود را به راحتی استنتاج کند. شما می توانید با بازی با عناوین، متن های پررنگ، جدول داخلی مطالب، لیست عناوین مرتب شده، و غیره به این هدف دست یابید تا کاربر دقیقا به بخش مورد نظر مراجعه و ایده خود را کسب کند.

سئوی داخلی سایت

در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد:

  • برای افراد بنویسید، نه برای موتورهای جستجو.
  • حداقل چند صد کلمه بنویسید.
  • پاراگراف اول را به خلاصه متن موجود اختصاص دهید.
  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای متن قرار دهید.
  • محتوا را فقط با متن شروع کنید، سپس با اضافه کردن قالب های دیگر، متن را توسعه دهید.
  • از به کار بردن بنرهای فلش خودداری کنید.
  • از قرار دادن تبلیغات خودداری کنید.
  • برای دوستانه تر کردن محتوا، حداقل یک تصویر را در بین متن قرار دهید.
  • حداقل یک (لینک به صفحه دیگر) اضافه کنید. (به خصوص اگر بازدید کننده جزئیات بیشتری را در آنجا کسب می کند.)
  • برای بازدید کننده بالقوه مطالب با ارزش منحصر به فرد، حاوی اطلاعات مربوطه، جالب و آموزنده تولید کنید.
  • در ابتدای کار مهمترین عناوین را قرار داده و سپس درباره آن ها توضیح دهید.
  • افراد معمولاً صفحه را اسکن می کنند، بنابراین پاراگراف های کوتاهی بنویسید که فقط یک ایده را در معرض دید قرار دهد.
  • در کل صفحه فقط 2 یا 3 بار از کلمه فوق کلیدی استفاده کنید.
  • چند بار از مشابهات و مترادف های کلمه فوق کلیدی استفاده کنید.
  • به میزان به کار بردن کلمات کلیدی اهمیتی ندهید و فقط روی ایجاد یک متن عالی تمرکز کنید.
  • کلمات کلیدی را فراموش نکنید، اما به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی ایندکس شده و باعث ایجاد ترافیک اضافی می شوند.
  • حداقل یک لیست از عناصر مرتب شده (به جای پاراگراف ها یا موارد ذکر شده) را قرار دهید. این لیست شامل بیش از 7-10 مورد نباشد، عناوین را کوتاه انتخاب کنید زیرا این موضوع به افراد کمک می کند تا آن ها را به خاطر بسپارند.
  • پاراگراف گروهی و شامل عناوین فرعی و همراه با کلمات کلیدی مهم باشد.
  • متن در ابتدا حاوی یک فهرست مطالب و پیوند به عناوین فرعی باشد.
  • برای تأکید بر کلمات کلیدی و ایده های مهم، از فونت پررنگ، ایتالیک (کج) یا زیر خط دار استفاده کنید.
  • قبل از قرار دادن مطالب خود در صفحه، محتوای غلط و غلط های املایی را بررسی و اصلاح کنید.

البته دنیای سئو محتوا و آموزش های مربوط به آن بسیار گسترده هست و فقط به موارد بالا ختم نمی‌شود، اگر تمایل داشتید می‌توانید آموزش کامل و رایگان سئو در میزفا مطالعه کنید

قوانین کلی:

قانون 7

محتوای صفحه اینترنتی باید منحصر به فرد و با ارزش باشد.

بدیهی است که محتوای سایت باید به خود تکیه داشته باشد (متفاوت از سایر صفحات وب و با ارزش باشد) و به آسانی “مسئله” را حل کند (اطلاعات/پاسخ ها را ارائه دهد، اقدامی انجام دهد و غیره)

در اصل، برای دستیابی به سئوی درون صفحه ای، شما باید محتوا را به گونه ای طراحی کنید که موضوع آن برای هر فردی (چه برای انسان و چه ربات) قابل تشخیص باشد. روشی که می توانید به وسیله آن این کار را انجام دهید، قرار دادن کلمات کلیدی هدفمند در مکان های شاخص، یعنی – مناطقی که کاربران بیشتر به آن ها توجه می کنند، است:

قانون 8

به یاد داشته باشید که پاراگراف اول یک المان کلیدی و مهم است که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. آن را با دقت بنویسید و در مورد بازدید کنندگان بالقوه خود فکر کنید- از شما چه انتظاری دارند؟ چگونه می توانید آن ها را متقاعد کنید که ادامه متن را بخوانند و در وب سایت باقی بمانند؟

خلاقیت

پاراگراف اول نماینده کل متن و پل ارتباطی بین شما و بازدید کنندگان است. به همین دلیل، باید غیر منتظره و حاوی عباراتی که توجه کاربران را به خود جلب می کند باشد.

وضوح

بدیهی است که افراد زمان اضافی ندارند. به همین دلیل، اولین کلمات متن یا محتوای شما باید کاملاً واضح، مختصر و منطقی نوشته شده باشد تا کاربر را وارد دنیای پیچیده ای نکند. به این نکته مهم توجه کنید!

مرتبط بودن

علیرغم تمایل به تحت تأثیر قرار دادن بازدید کنندگان بالقوه به وسیله ساختاری خاص، پاراگراف اول باید بسیار مرتبط و آموزنده باقی بماند، حاوی یک لیست کلی از مطالب و مهمترین کلمات کلیدی باشد.

قانون 9

محتوای اصلی طولانی ترین خلاصه صفحه است.

ما می دانیم که شما نیز چندین بار این را شنیده اید، اما اگر متون، جذاب، با ارزش، آموزنده و خنده دار باشند، به طور طبیعی افراد را به سمت خود جذب می کنند. در سئو، همه چیز مبتنی بر این حقیقت ساده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، موتورهای جستجو در ابتدا URL صفحه را تجزیه و تحلیل و سپس عنوان اصلی، عناوین (هدینگ)، توضیحات و موارد دیگر را بررسی می کنند. بهینه سازی فقط اطمینان حاصل می کند که این عناصر بسیار مطرح هستند و اهداف دقیق شما را به خوبی منعکس می کنند. به یاد داشته باشید که همیشه می توانید از یک جستجوگر سئو برای ارزیابی و کمک به کیفیت محتوای خود استفاده کنید.

۷ – تصاویر

تمام صفحات وب باید دارای تصویر باشند زیرا در رتبه بندی جستجو مهم هستند. آن ها فرصتی را برای نمایش وب سایت در بخش جستجوی تصویر موتور جستجو ایجاد می کنند، اما به سئو نیز کمک می کنند. افزودن تصاویر، صفحات شاد و گرافیک های حرفه ای یک تجربه کاربری خوب به حساب می آید که می تواند رابطه خوبی را بین شما و کاربران برقرار کند. موتورهای جستجوی پیشرفته می توانند متون موجود در تصاویر را تفسیر کنند ، اما توصیه نمی شود که کلمات کلیدی برجسته در داخل آن ها قرار گیرد. هنگام بهینه سازی، از مهمترین کلمات کلیدی در تصویر اول، موارد بعدی (مترادفات، مشابهات) در تصویر دوم، کلمات کلیدی بلندتر در تصویر سوم و غیره استفاده کنید.

تصاویر در سئوی داخلی

باید موارد زیر را در بهینه سازی تصویر رعایت کند:

  • نام فایل باید با پسوند URL مطابقت داشته باشد.
  • کلمات کلیدی جداگانه در داخل نام تصویر و با خط تیره (-)جداسازی شود.
  • در نام تصویر، فقط از حروف کوچک استفاده کنید.
  • در نام تصویر، از کاراکترهای خاص استفاده نکنید.
  • حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
  • از تصاویری با وضوح مناسب استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که اندازه تصویر تا حد ممکن کوچک باشد (از فرمت gif، png ، jpg مناسب استفاده کنید.)
  • یک نشان ALT اضافه کنید- متن جایگزین که هنگام بارگیری تصویر توسط مرورگر نمایش داده نمی شود و باید با توضیحات متا مطابقت داشته باشد-
  • یک نشان TITLE اضافه کنید- نام تصویر که هنگام نگه داشتن ماوس بر روی تصویر، نمایان می شود. این عنوان باید با برچسب TITLE صفحه مطابقت داشته باشد.

 

۸ – بک لینک یا لینک ها

بک لینک یا لینک سازی خارجی بیشتر مربوط به سئو خارجی است و لینک ها یا همان لینک سازی داخلی بیشتر مربوط به سئو داخلی هست. هر چند به بک لینک گاهی لینک و به لینک گاهی بک لینگ گفته می‌شود و فرق زیادی این دو از نظر معنایی ندارن. ولی بدانید که بک لینک و لینک برای سئو بسیار مهم هستند. تجربه کاربری خوب با پیوند دادن به سایر منابع کامل و به منظور پوشش بیشتر موضوع، ایجاد می شود. لینک ها معمولاً در متن برجسته می شوند تا به راحتی در بین متن قابل تشخیص باشند.

هنگام بهینه سازی لینک ها، روش های زیر را مد نظر داشته باشید:

  • تعداد لینک ها را کم نگه دارید (<10)
  • فقط به منابع عالی و مهم پیوند دهید.
  • اگر می خواهید لینک را نمایان کنید، آن را پررنگ، ایتالیایی یا برجسته کنید.
  • یک نشان TITLE ارائه دهید تا هنگام نگه داشتن ماوس بر روی پیوند، کاربر توضیحی درباره صفحه ای که قرار است به آن هدایت شود، ببیند.
  • از کلمات کلیدی با پتانسیل جستجوی بالا به عنوان متن لنگر استفاده کنید (نه فقط URL یا “اینجا را کلیک کنید”)
  • از یک مسیر یگانه برای URL مرجع استفاده کنید.
  • از آدرس های مجدد برای URL های مرجع استفاده نکنید.
  • از جاوااسکریپت یا روش های دیگر برای تولید پیوند استفاده نکنید.
  • به صفحاتی که می خواهید رتبه بالاتری داشته باشند، پیوند دهید.

۹ – بهینه سازی سرعت

عملکرد وب سایت شما یک عامل مهم در رتبه بندی و موضوعی است که شما باید بر روی آن تمرکز کنید. گوگل  بارها اشاره کرده است که وب سایت هایی که سریعتر بارگذاری می شوند رتبه بهتری کسب می کنند. به طور خاص، این قضیه در رتبه بندی جستجو به وسیله تلفن همراه نیز صادق است. اتصالات تلفن همراه به طور کلی سرعت کم تری دارند، بنابراین وب سایت هایی که عملکرد بهینه ای ندارند، با سرعت پایین تری در تلفن همراه بارگزاری می شوند. حتی از دید کاربران نیز، سرعت بالا، یک عامل منطقی در رتبه بندی است. یک وب سایت سریع یکی از معیارهای امروزه کابران در رتبه بندی سایت ها است.

وب سایت های آهسته پسخورد بالایی داشته و باعث تضعیف رتبه شما می شوند. اگر می خواهید وب سایت خود را از لحاظ سرعت بهینه کنید، این راهنمای مختصر (اما کامل) را بخوانید تا به طور قطعی سرعت بارگزاری وبسایت خود را افزایش دهید:

بایدها

  • بهینه سازی تصاویر برای داشتن عملکرد بهتر (اندازه تصاویر را کوچک نگه دارید)
  • برای میزبانی سایت خود از یک سرور سریع مانند VPS استفاده کنید.
  • از یک پوسته سبک و مرتب استفاده کنید.
  • مکانیسم های مختلف ذخیره سازی را فعال کنید.
  • تمام بهینه سازی های فنی ممکن را انجام دهید.

نبایدها

  • از سرور میزبان وب ارزان و اشتراکی استفاده نکنید.
  • افزونه ها و اسکریپت های شخصی زیادی نصب نکنید.
  • پیوندها و منابع خراب را به متون اضافه نکنید.
  • بارگیری های زیاد و حجیم (مانند ویدئوها) را به کاربر تحمیل نکنید.

 

هر سوالی داشتید حتما در نظرات مطرح کنید و ما پاسخگو هستیم.

 

ترجمه شده توسط سایت میزفا و انتشار در وبسایت المنتور فارسی، منبع

شاید مقاله‌های زیر رو هم دوست داشته باشی بخونی

مگا-منوی-چند-ستونی

ساخت مگا منوی چند ستونه در المنتور با جت منو

ادامه مطلب
لینک دادن جت تب به المنتور

لینک از منو به تبهای ایجاد شده در ادان جت تب المنتور

ادامه مطلب
منوی همبرگری در جت منو

طراحی منوی همبرگری با جت منو برای موبایل

ادامه مطلب
ریسپانسیو کردن مگا منو

ریسپانسیو کردن مگا منو در ادان جت منو المنتور

ادامه مطلب

5 پاسخ

  1. سلام، وقت شما بخیر. ضمن سپاس بابت تلاش‌های شما در اضافه کردن محتوای مناسب به فضای وب فارسی.

    من در سایتم همه نوع محتوا و صفحه درباره ماشین، ماشین‌های ایرانی، پراید را دارم.
    1)چطور می‌توانم از breadcrump به نحوی در سایت استفاده کنم که برای دسته‌ها زیر مجموعه بپذیرد و در breadcrump نمایش دهد.
    مثل حالت زیر

    خانه>ماشین>ماشین‌های ایرانی>پراید

    من از yoast استفاده میکنم و با نحوه اضافه کردن و نمایش breadcrump را تا حدودی بلد آشنایی دارم.
    لطفاً بفرمایید چطور میتوانم دسته ها را به نحوی تنظیم کنم تا در هنگام نوشتن
    یک مقاله درباره “پراید” (در قالب یک پست وبلاگی، نه یک صفحه در وبلاگ) مانند حالت ذکر شده

    نمایش دهد.

    2)چطور می‌توانم نوشته‌ها را به صفحات به نحوی اضافه کنم که در مسیر breadcrump هم قرار گیرد؟ (مثلاً در
    خانه>ماشین> ماشین‌های ایرانی>پراید
    “ماشین” و “ماشین‌های ایرانی” صفحه باشند. و “پراید” یک نوشته باشد.

    3) آیا می‌شود به برگه ها نیز “دسته بندی” اضافه کرد؟ اگر می‌شود، به چه روشی؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر، در مقالاتتون میتونین با ویجت Breacrump المنتور، مسیر راهنما رو به بالای مقالات اضافه کنین، برگه ها دسته بندی ندارند. تنظیمات مسیر راهنما هم در تنظیمات یوست سئو قسمت مسیر راهنما قرار داره. برای دسته بندیها هم در قسمت نوشته وردپرس و سپس دسته ها میتونین زیر دسته ها رو مشخص کنین.

  2. شاید این سوال ساده تر مطرح شده باشد:
    سلام

    چطور می‌شود یک دسته بندی را زیر مجموعه دسته بندی دیگر قرار داد که در breadcrump yoast به نحو صحیح قرار گیرد؟ مثلا دسته بندی ‘کامپیوتر’ زیر مجموعه دسته ‘آموزش’ قرار بگیرد.

    به این صورت:
    خانه–آموزش–کامپیوتر

    2) و چطور میتوان نوشته را زیر مجموعه یک صفحه کرد، که به صورت بالا یک نوشته زیر مجموعه یک صفحه قرار بگیرد. مثلاً ‘کامپیوتر’ یک پست باشد که زیرمجموعه صفحه ‘آموزش’ قرار گیرد. : خانه–آموزش–کامپیوتر

  3. سلام راحیل عزیز
    همین بالای صفحه ای که ایجاد کردی که نویسنده و ادمین که خودت هستی
    رو بصورت آیکن نمایش دادی و پایینش آیکن شبکه اجتماعی گذاشتی رو از کدوم المان میارن
    المان شبکه اجتماعی رو میدونم
    اون قسمت ادمین رو از کجا درج میکنیم اسم المانش چیه

    1. سلام سمانه جان، از ویجت نویسنده در المنتور پرو استفاده شده.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

پنجاه درصد تخفیف بلک فرایدی!! از فرصت استفاده کن

کد تخفیف: BFriday